Meld u online aan of bel tijdens kantooruren (0113) 21 30 98

Hulp aan kinderen en jongeren

Individuele begeleiding voor jongeren

Voel je je eenzaam? Lukt het je niet om vrienden te maken? Ben je onzeker en faalangstig? Vaak ruzie met je ouders? De Vluchtheuvel helpt je! In gesprekken met één van onze medewerkers kijken we hoe we aan jouw probleem kunnen werken. We gaan samen aan de slag voor een oplossing of een verbetering van je situatie.

Neem contact met ons op en hoor wat wij voor je kunnen doen. Je kunt je samen met je ouders aanmelden of alleen. (De Vluchtheuvel helpt kinderen vanaf 12 jaar. Tot 15 jaar lichten wij je ouders in over je aanmelding.)

Gespreksgroepen voor jongeren

Er zijn gespreksgroepen voor jongeren met identiteitsproblemen en hulp bij rouwverwerking. Meiden van 13 tot 18 jaar kunnen een (psycho-fysieke) weerbaarheidstraining volgen.

Gastopvang voor kinderen en jongeren

Soms is het nodig dat een kind of jongere een poosje afstand neemt van de thuissituatie. Bijvoorbeeld omdat het thuis niet lekker loopt en het kind een time-out nodig heeft, omdat ouders overbelast zijn of omdat tijdelijke overbrugging naar andere jeugdhulp nodig is. We beschikken over een bestand van gastgezinnen die hun huis willen openstellen om een kind of jongere tijdelijk een veilige plek te bieden.

• Gastopvang is bedoeld voor kinderen en jongeren van 0 tot 18 jaar.
  • De betrokken jeugd- of gezinshulpverlener ondersteunt de aanvraag tot gastopvang.
  • De plaatsing heeft een tijdsduur van max. 6 weken met mogelijkheid tot verlening naar 12 weken.
  • De problematiek van uw kind moet passen binnen een gewoon gezin.

De Vluchtheuvel werkt bij de uitvoering van de gastopvang nauw samen met andere organisaties, waaronder SGJ Pleegzorg van Timon.

Wilt u uitgebreidere informatie over gastopvang, dan kunt u de folder Gastopvang -18 downloaden. Voor meer informatie of aanmelden, kunt u contact opnemenhet formulier verzenden of rechtstreeks contact opnemen met één van de coördinatoren:

• Classes Kampen, Rijssen, Barneveld: Albert Bronkhorst, tel. (06) 10 83 55 95
  • Classes Tholen, Goes, Middelburg: Christine Maljaars, tel. (06) 27 07 41 15
  • Classes Utrecht, Amsterdam, Gouda: Gerda van Es, tel. (06) 15 37 76 76
  • Classes Rotterdam, Ridderkerk, Dordrecht: Arinda Nugteren, tel. (06) 27 07 46 09

Hersteld Hervormde Kerk

Voor gezinnen behorend tot de Hersteld Hervormde Kerk geldt een andere route.

Vragen of gastgezin worden
Heeft u vragen, wilt u meer weten over gastopvang of wilt u gastgezin worden? Dan kunt u contact opnemen met het kerkelijk bureau van de Hersteld Hervormde Kerk.

Aanmelding voor gastopvang
Wilt u uw zoon of dochter aanmelden voor gastopvang? Neem dan contact op met één van de coördinatoren die hierboven genoemd worden.

Meer informatie over de werkwijze en kosten vindt u hier.